sneeuw

Deze foto is al heel oud maar wou ik toch eens op mijn blog zetten.

Hij is genomen op de betoging toen Bush in Brussel was. Voor deze reportage te maken was het een echte belevenis. Het was super koud! Meeste fotografen die er waren zijn gestopt met fotograferen op dit moment. Ik niet. Ik had geen handschoenen bij dus ik was echt aan het bevriezen. Maar heb toch enkele mooie beelden gemaakt toen. Het was een dag om zeker niet te vergeten. De politie had ons toen 2 uur vastgehouden , dreigden met waterkanonnen te spuiten, was me dat wat. Er waren zelfs oma’s die gewoon in het park rondwandelden die ook vastgehouden werden, die mochten zeggen wat ze wouden maar mochten niet doorgaan….

meisje in de sneeuw

het meisje ben ik dit jaar op de betoging “tegen de bezetting in Irak” tegen gekomen. 3 jaar later. heb haar via mail deze foto doorgestuurd en ze was echt super blij🙂

7 gedachtes over “sneeuw

  1. Weer zo’n prachtig zwart-witbeeld. Je bent echt goed Lisa!

    Ik vind nergens infomatie over jou. Ik veronderstel dat je fotografie studeert / hebt gestudeerd.(?) Wat wil je bereiken de komende jaren ?

    Nog een vraagje over je materiaal. Welke camera en lenzen gebruik je het meest.

  2. Ik zit in mijn laatste jaar in het Narafi. ik heb ook 2 jaar fotografie gedaan in het middelbaar (enkel reportage fotografie). Heb dan nog 3 jaar verder gestudeerd om andere soorten fotografie ook onder de knie te krijgen. Maar toch tot het besluit gekomen dat reportage fotografie echt mijn ding is (de rest doe ik ook wel graag maar ik kom graag onder de mensen).
    Volgend jaar ga ik normaal een heel jaar stage doen bij een food en architectuurfotograaf Bart Van Leuven. ongeveer zo een 3 dagen in de week. Ik dacht er eerst aan om nog een jaar bij te studeren en ondertussen te solliciteren maar daar heeft die Bart mij dus kunnen uitpraten. Maar wat ik echt wil bereiken is reportagefotograaf te kunnen worden. bij een krant of voor organisaties zoals Oxfam, Mobiele School,… dus hopelijk kan ik vanaf augustus bij Bart werken en als bijberoep bij een krant. Vanaf ik kan ga ik de fotoredacties gaan lastig vallen met mijn portofolio😉 .
    Van 28 juni vertrek ik voor 5 weken samen met Ellen (mede studente fotografie) en Annemie (een schrijfster) naar Gambia. Stad Oostende en Banjul hebben een stedenband en willen die duidelijker maken aan het volk. Wij hebben een project op poten gezet en ze hebben het goedgekeurd. In april 2008 komt er een tentoonstelling en er hangt ook een jongeren magazine aan vast.

  3. ik fotografeer met een 20D van Canon.
    gebruik een 70-200 2.8, 85 mm 1.8, 35 mm 1.4 L, 50 mm 1.4
    enkel de foto van eddy is op deze webiste digitaal. de rest is analoog.
    voor zw foto’s werk ik al 4 jaar met een T90 van Canon met een 50mm 1.2 en een 135 mm 2.0.
    al het analoge materiaal dat ik heb is ouder dan mij. maar het is fantastisch!
    die 6X6 foto’s zijn met een Bronica gefotografeerd op dia.

  4. Goed iets meer over je te lezen Lisa. Mooie foto ook. Prachtig z-w. Kunnen we ze ergens in groter formaat zien? (flickr?).

Geef een reactie

