Punkster

3 jaar geleden ben ik in de zomervakantie voor een maand naar Tsjechië gegaan. Ik heb daar een paar vrienden en heb met hen die maand rondgereisd. Dit heb ik gefotografeerd op een punkfestival ergens in the middel of nowhere. Ik herinner het mij nog goed,  nog geen 500 Tsjechische Kronen (iets van een 700 frank) voor 3 dagen festival, het grootste punkfestival in Tsjechië. Voor ons echt spotgoedkoop, voor zo een festival in België betaal je je bont en blauw (er kwamen echt grote namen spelen). Maar voor hen was dat echt heel duur want als je toekwam stonden de mensen te bedelen om geld voor hun ticket te kunnen betalen en als je binnen was stonden ze te bedelen voor geld om te eten en te drinken… Veel mensen hebben de indruk dat Tsjechië al een rijker land is maar dat zijn meestal de mensen die enkel in Praag op reis gaan. Als je 50 km buiten Praag gaat daar zie je het leven van een echte Tsjech… zelfs in Praag zelf is er veel armoede maar dat is dan op de buitenranden… Na die reis had ik wel een stuk of 30 analoge filmpjes te ontwikkelen. Op het einde van augustus (heel goed weer) zat ik een paar dagen opgesloten in mijn doka… maar met resultaat. Deze foto sprong er direct uit. Het licht zit gewoon heel goed zodat er een gezellig sfeertje in deze foto komt. Het licht is heel zacht en dat contrasteert met het “prototype punker”…

punkster0

5 gedachtes over “Punkster

  1. Fantastisch! Het licht is echt heel erg goed in deze foto! Ook de ‘markante’ koppen van de personen doen goed hun werk🙂 .

Geef een reactie

