la reine d’Ostende – l’ anecdote

Vorige week ging ik nog eens een dagje naar Oostende om nog wat te werken aan ons project
Ik sprak er 2 moemoekes aan om hen te portretteren, vertelde hen over ons fotoproject en gaf hen nog vlug een visitekaartje.
Mijn visitekaartjes zijn foto’s met op de achterkant mijn gegevens.
het visitekaartje die ik hen gegeven had was ‘la reine d’ ostende’

Ik dacht nog bij mezelf:
“Die meemeetjes, zo fier als een gieter dat ze op de foto mochten voor een project voor Stad Oostende, dit wordt goeie mond aan mond reclame

vandaag kreeg ik dit bericht op mijn voicemail:

“Hallo,
Spreek ik met Mevrouw Van Damme Lisa ,
Het is om u te bedanken voor een prachtige foto die ik gekregen heb van kennissen.
Een foto genomen door een etalage van een winkel, een winkel van gevogelte.
hartelijk dank.
Mijn naam is Yasmina”

Later die dag belde ik haar terug om haar uit te nodigen op onze vernissage.
Yasmina was heel gelukkig toen ze hoorde dat de foto op de tentoonstelling ging hangen.
Ze vertelde dat ze vroeger mannequin was en erna 2 jaar in Oeganda had gewoond.
Nu schildert ze Marine bootjes en portretten.
Het is een super vriendelijke vrouw van 58 jaar.

Hoe kwam ze aan die foto?
Die omaatjes hadden mijn foto aan mensen getoond. 1 van die mensen volgde aquarel les bij Yasmina… via via dus 😉

oostende

11 gedachtes over “la reine d’Ostende – l’ anecdote

  1. De wereld is klein en Oostende al helemaal hé. En ik zou ook ontzettend blij zijn met een portret als dit! Helaas ben ik geen ex-model😉
    Een mooi verhaal.

  2. Mooi hoe die hand en die blik…
    Keek trouwens rond op je blog en vind dat je echt goede dingen maakt!
    (Vooral bij ‘ reportage’ , of ook terloopse kiekjes zomaar op straat.)
    Nieuwsgierigmakend naar fotografe en camera!

  3. Interessante blog met mooie zwart-wit foto’s. Fotografeerde vroeger ook, met Leica en Hasselblad, ook zwart-wit. Ken zowat alle belangrijke fotografen van vroeger, Cartier Bresson, Ed van der Elsken, Edward Weston, Doisneau, de grote Amerikanen (wiens namen me nu ontschieten), de Magnumgroep, enz. Woon in Oostende, ken Yasmina en haar werk. Charlotte Mutsaers woont hier ook. Leuke naam, “La reine d’ostende”. In de bib wordt af en toe een fotottentoonstelling gehouden. Je werk doet me hier en daar aan Walter De Mulder denken, ken je die ? Een fotograaf uit Sint-Amandsberg, Gent, enfin, daar afkomstig van.
    Kom regelmatig eens op je blog kijken, want de liefde voor de fotografie is nog steeds levendig aanwezig, al doe ik er zelf niet meer aan, tenzij af en toe een kiekje voor mijn blog.
    Sympathieke groetjes.
    Kreziekat.

Geef een reactie

