going up or down ;-)

hemel_of_hel

18 gedachtes over “going up or down ;-)

  1. *gruwel gruwel @nijlpaardje*
    en waarom dat?!! zomaar voor het plezier van het photoshoppen?! om er nog maar eens een hypercorrecte duidelijk digitale foto van te maken?
    sorry, maar daar kan ik nu eens echt niet tegen. Is zoals die foto’s in de glam-magazines “misschien toch maar die sproet wegshoppen. en dat puistje ook.” totdat je een irreëel perfecte huid hebt. awoert! :o)

  2. Oei Dieter, ik heb precies iets geraakt bij je😉
    Het is natuurlijk maar een suggestie hé, ik zou trouwens zelf niet weten hoe eraan te beginnen. Maar dit lit waarschijnlijk aan mijn photoshopkunsten. Ik denk dat het weglaten van de plakaatjes hier kan bijdragen tot een nog sterkere foto, een nog betere symmetrie. Ik ben zeker ook geen fan het overdreven photoshoppen van modellen en zo een irreëel schoonheidsideaal op te bouwen waardoor mensen zich spiegelen aan een leugen. Maar ik begrijp de modefotografen die dat doen volledig, zij kunnen niet achterblijven tov hun collega’s en magazines verwachten dat nu eenmaal in de photoshopsamenleving.

    Maar hier zie ik geen graten in het eventueel wegwerken van de plakaatjes. Het is geen belangrijk, bepalend element in de foto, maar het wegwerken zou in mijn ogen bijdragen tot een betere foto. Dus waarom niet?

    Maar: de gustibus et coloribus non disputandum est.;-)

  3. Alweer zo’n ene foto waar je een heel verhaal achter kunt vinden, en elk dan nog zijn eigen verhaal. Mooi hoor.

  4. Prachtig evenwicht in je foto, alsook de uitsnit, de kleuren, het verhaal.
    Discutie over iets weg-PS-en of niet lijkt me zinloos, de realiteit is soms wat het is !!
    Een beeld wat rechtzetten of croppen, dat is dan wel realistisch verantwoord.

  5. vreemd dat in de ene lift een spiegel hangt, en in de andere niet

    knap beeld overigens!

  6. prachtig. Eenvoud met een heel verhaal. Veel symboliek in de foto en de symetrie wordt spannend gemaakt door de dame en enkele andere elementen.

Geef een reactie

