1ste dag

vandaag is het zo ver! de tentoonstelling is gisteren officieel geopend. ik denk dat er rond de 500 man was! het was super druk! maar tussen al die drukte heb ik toch kunnen genieten! het was super!

hopelijk komen er veel van jullie kijken naar de tentoonstelling!

er is ook een boekje te koop van 128 paginas vol foto’s en dagboekfragmenten (geschreven door annemie goegebuer, onze 3de vrouw die meegegaan is naar Banjul) en met een schitterende Layout door Ellen Goegebuer. (5 euro)

ik zal iedere dag een foto van de tentoonstelling op mijn blog plaatsen.

hier alvast de eerste!

ma natal la

kraamkliniek
royal victoria teaching hospital
banjul
© lisa van damme

13 gedachtes over “1ste dag

  1. Om de anderen al wat aan te moedigen: ik heb het al gezien, ‘k was bij de gelukkigen die op de vernissage mochten zijn, en ’t is echt een aanrader! Dat ik als papa ook zoveel complimenten zou gekregen hebben had ik natuurlijk niet verwacht, maar ’t was wel aangenaam😉 ’t Was bij wijlen heel plezant om ‘incognito’ gesprekken ‘af te luisteren’ van bezoekers die mij niet kenden en die volop lof aan het spuien waren over het tentoongestelde werk. ’t Blijft natuurlijk altijd moeilijk het werk van je eigen dochter objectief te beoordelen, maar ik denk dat ik na de vernissage van gisteren wel mag overtuigd zijn dat haar werk door nagenoeg iedereen gewaardeerd wordt. En hetzelfde voor het werk van Ellen natuurlijk, dat naadloos aansluit bij dat van Lisa. De selectie van de foto’s moet verschrikkelijk moeilijk geweest zijn, maar is volgens mij uiterst geslaagd: er hangt (volgens mij) werkelijk geen enkele foto tussen die ‘er niet bij past’, ’t vormt allemaal samen een heel mooi geheel. Voor mij is het ‘af’, van bij het maken van de beelden tot en met het tentoonstellen ervan. Een knap staaltje van team work. Het boekje boordevol foto’s en de prachtige teksten van Annemie is de kers op de taart en zal een zeer mooi aandenken blijven aan deze onvergetelijke tentoonstelling. ’t Is een lange weg met veel werk geweest, maar ’t loont de moeite! ’t Was ook leuk om oud leraars van Lisa te zien aan schuiven om Lisa iets te laten schrijven in hun exemplaar van het boekje van de tentoonstelling🙂 Ons dochter wordt ‘groot’ zeker?
    Om te besluiten, nog een dikke proficiat en doe zo voort!

  2. Chapeau en wat een receptie! Super om nog eens enkele narafiaanse krijgers te ontmoeten. Welk labo stond trouwens in voor de vergrotingen? Het topbeeld blijft La Reine d’Oostende. Daar zal wel een koper voor komen opdagen, maar spijtig ben je dan wel een fles wijn kwijt.

  3. Toen ik je 23 jaar geleden in een weliswaar wat ruimer en beter bed voor het eerst vasthield was ik natuurlijk zoals die Gambiaanse moeder heel trots op jou, maar wie had dan al kunnen vermoeden dat ik zo een ‘groot’ fotograaf vasthield waarop ik op heden weer zo trots zou zijn wegens het gepresenteerde werk op de Ma Natal La tentoonstelling🙂 ’t Doet deugd dat je een goed fotograaf bent, maar vooral dat je zo goed om kunt met andere culturen en bovenaandien een prima groepsspeler bent. Jullie hebben bewezen dat 3 jonge mensen samen een heel mooi project kunnen uitwerken (en op tijd afwerken) waar zelfs grote steden zoals Banjul een Oostende ook fier kunnen op zijn.

    mama

  4. Nog is proficiat eh Lisa!
    ’t Was echt indrukwekkend! En een zeer geslaagde opening! ;o)

  5. Lisa,

    ik las zonet de eerder geposte reacties.
    Echt waar!
    ’t Was super…

    ’t Boekje is ondertussen al door vele handen gegaan… Iedereen is er vol lof van!
    Ja, meer kunnen we niet zeggen, hé!?
    Echt superwerk van jullie drietjes!

    Dikke kus
    x

  6. Lisa,

    waren samen met een echte kunstkenner op de vernissage, die na de eerste foto’s te hebben gezien, onmiddellijk aandrong om een paar werken te kunnen kopen. Dit zegt genoeg over de kwaliteit van de tentoongestelde foto’s.
    Dikke knuffel en doe zo verder.
    Je trotse grootouders.

  7. Lisa, ’t Was prachtig! Fantastische foto’s op een knappe locatie.
    Jammer dat ik er in’t café zo snel vandoor ging, maar ik moest de volgende dag véél te vroeg uit mijn bed😉
    Tot snel!

  8. Tjonge, dat zijn nog eens recensies!
    Lisa, Anneke en ik staan te trappelen om de reis naar België te gaan maken en jou Zaterdag te ontmoeten! Tot dan!

  9. Ja, dag Lisa, het lukte me niet die zaterdag – het windmolensokkel-transport hield me op…
    Zondag VM lukte het dan wel! Kan je niet in enkele woorden vatten maar het wàs prachtig!
    Een levensecht – en dan vooral blij beeld van Afrika! Fantastische presentatie! Aanrader voor iedereen! Geniet nog na van je succes!

Geef een reactie

